3 základné kroky k úspešnej Facebook stránke – Facebook marketing pre umelcov, časť 2

Propagácia prostredníctvom Facebook stránky alebo Facebook fanpage je najjednoduchšou cestou, ako začať s propagovaním svojej tvorby na Facebooku. Každý si stránku dokáže spojazdniť sám a dokonca je to aj zadarmo.

Napriek tomu, aké jednoduché a prospešné to dokáže byť, veľa umelcov aj firiem svoje Facebook stránky nevyužívajú dostatočne, niektoré dokonca úplne zle.

Dnes si predstavíme 3 základné kroky pri budovaní úspešnej Facebook stránky.

Facebook marketing pre umelcov 2 časť

Názov Facebook stránky

Myslím, že s názvom vašej Facebook stránky nebudete mať problém, pretože zrejme máte predstavu o tom, ako chcete vystupovať pred verejnosťou a aké je vaše umelecké meno. Odporúčila by som však, aby ste spolu s vaším menom pridali do názvu stránky špecifikáciu toho, čomu sa venujete.

Ako príklad uvediem moju Facebook stránku, ktorá sa volá Lucia Jurenková ART. Pokiaľ by sa volala iba „Lucia Jurenková“, nikto okrem mojich známych by nevedel, čo som za človeka a s čím sa prezentujem. No pokiaľ mám za menom slovo „ART“, čo znamená po anglicky umenie, väčšinu ľudí napadne, že sa jedná o stránku umelca.

Samozrejme, že pokiaľ nekreslíte, tak si tam „art“ nepíšte, ale prispôsobte si to tomu, čo robíte. Pokiaľ robíte ručné práce, dobre funguje slovíčko „handmade“. Pokiaľ ste fotograf, napíšte si „photography“. Je to na vás 🙂

Profilová fotka a titulná fotka

Profilová fotka, titulná fotka a názov sú prvé veci, ktoré si užívateľ všimne pri zobrazení vašej Facebook stránky, alebo ju nájde zdieľanú v nejakej skupine či na nástenke. Preto by mali obe tieto fotografie povedať čo najviac o tom, kto ste a čo robíte.

Pokiaľ prezentujete svoju tvorbu pod vlastným logom alebo umeleckým podpisom, je vhodné ho použiť aj ako vašu profilovú fotku. Prípadne si zvoľte za profilovú fotku obrázok vašej tvorby – no musí to byť fotografia, ktorá bude prezentovať vás a vašu stránku.

Profilová fotka a titulná fotka umelca LucLac

Profilová fotka a titulná fotka Facebook stránky LucLac

Titulná fotka je výborným doplnkom tej profilovej. Je väčšia, výraznejšia, a preto dokáže poskytnúť aj viac informácií o vašej Facebook stránke. Pokiaľ máte napríklad profilovú fotku vaše logo/podpis, nie každému z toho bude jasné, čo robíte. Titulná fotka je tá, ktorá má zodpovedať túto otázku.

Kombinácia profilovej fotky ako logo a osobnosti umelca v titulnej fotke - Lucia Jurenková ART

Kombinácia profilovej fotky ako logo a osobnosti umelca v titulnej fotke – Lucia Jurenková ART

Ukážte vo vašej titulnej fotke to, čo robíte. Preto tam pridajte obrázok vašej tvorby (ideálne pekne upravený so živými farbami), ktorý môžete doplniť o akékoľvek informácie chcete – kontakt na vás, vaše meno, webovú stránku. Dobrou voľbou je fotografia, ktorá ukazuje vašu osobu spolu s tvorbou – takto bude každý návštevník vedieť, kto je tento umelec a akej tvorbe sa venuje.

Informácie o Facebook stránke

To je priestor, kde môžete v skratke povedať niečo viac o vás a vašej tvorbe. Napíšte, čo tvoríte, v čom ste jedinečný, ako vás môžu užívatelia kontaktovať. Pridajte si sem váš instagram účet, aby vás fanúšikovia mohli sledovať aj tam. A hlavne – nezabudnite tu napísať vašu webovú stránku (ak máte).

Informácie o Facebook stránke umelca - Alica Belica

Informácie o Facebook stránke umelca – Alica Belica

Teraz ste na rade vy – domáca úloha

V tejto časti našej Facebook série sme si predstavili 3 prvé kroky pri budovaní úspešnej Facebook stránky. Teórie je jedna vec, prax je druhá. Do budúcej Facebook časti máte ďalšie 3 úlohy:

  1. Založte si Facebook stránku a vymyslite vhodný názov spolu s prídavkom „art“, „handmade“, pohotography“ apod.

  2. Pridajte profilovú a titulnú fotku podľa článku.

  3. Vyplňte informácie o stránke a nezabudnite na webovú stránku.

About Lucia Jurenková

Som umelkyňa a marketérka, preto som sa rozhodla spojiť moje dve záľuby a založiť stránku www.preumelcov.sk, ktorá poslúži ostatným umelcom ako návod na zviditeľnenie svojho umenia. S propagáciou mám dlhoročné skúsenosti, ktoré som získala prácou v digitálnej reklamnej agentúre a taktiež propagovaním vlastnej umeleckej značky Lucia Jurenková ART a umeleckého projektu Umením k zmene.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

www.000webhost.com