Facebook marketing pre umelcov: časť 1

Facebook je veľký. Je to najpopulárnejšia sociálna sieť s viac ako 1,23 miliardou užívateľov, z ktorých 62% sa prihlási aspoň raz denne. Myslím, že netreba ani viac dôvodov, prečo sa prezentovať s vašou tvorbou na Facebooku. Jednoducho začnite.

Vítam vás pri prvej časti Facebook marketingu pre umelcov.

Facebook marketing pre umelcov, časť 1

 

Formy Facebook propagácie a ich využitie pre umelcov

Facebook ponúka 3 najdôležitejšie formy propagácie, ktorými sú fanúšikovské stránky, skupiny a reklama. Každá z týchto foriem má iný účel a ideálne by mali byť používané súčasne.

1. Fanúšikovské stránky alebo Facebook fanpages

Fanúšikovské stránky na Facebooku sú najčastejšou formou online propagácie, ktorú využíva väčšina firiem, osobností a umelcov. Hlavnými dôvodmi sú nenáročnosť, dostupnosť a hlavne – je to zadarmo.

Príklad Facebook stránky umelca - Lucia Jurenková ART

Príklad Facebook stránky umelca – Lucia Jurenková ART

Fanúšikovské stránky sú podobné osobným profilom, ktorým užívatelia môžu dať „Like“ a tým sa stanú ich fanúšikmi. To má pre umelca veľkú hodnotu, keďže fanúšikovi stránky sa objavujú príspevky Facebook stránky na nástenke. Preto by mal mať každý umelec vlastnú Facebook stránku, na ktorej bude pravidelne zverejňovať fotografie a videá týkajúce sa jeho tvorby.

Takto veci fungujú v skratke, no na Facebooku platí niekoľko pravidiel, ktoré určujú, aké príspevky sa vám naozaj zobrazia na nástenke. To znamená, že ak publikujete na svojej Facebook stránke príspevok, ten sa nezobrazí úplne každému vášmu fanúšikovi. Závisí to od viacerých faktorov, ktoré budeme preberať v inom článku. Teraz zostaneme pri základoch.

2. Facebook skupiny

Facebook skupiny sú podobné online fóram. Väčšinou sa sústredia na jednu konkrétnu tému, ako napríklad predaj/kúpa obrazov, moderné umenie, klasická hudba, ručne vyrábané hračky…

Facebook skupina pre umelcov - Mladí umelci

Príklad Facebook skupiny pre umelcov – Mladí umelci

Členovia Facebook skupín sa priamo zaujímajú o danú tému, preto sa tu propagácia oplatí. Pokiaľ napríklad publikujete fotografiu vášho nového obrazu alebo výrobku do skupiny, ktorá sa zaoberá predajom obrazov, je dosť možné, že oslovíte potenciálneho zákazníka. Alebo môžete zdieľať svoju vlastný Facebook stránku, a tým získať nových fanúšikov.

3. Facebook reklama

Facebook reklama je jediná z týchto 3 foriem propagácie, ktorá je platená. Pokiaľ však beriete svoju umeleckú kariéru vážne, už za pár eur mesačne môžete dosiahnuť pekné výsledky – pokiaľ však viete, ako na to.

Na Facebooku existujú viaceré formy platenej reklamy, z ktorých si môžete vybrať na základe vášho cieľa – získanie nových fanúšikov, zvýšenie návštev webovej stránky, zobrazenie príspevku apod.

Facebook reklama pre umelcov

Príklad Facebook reklamy umelca

Veľkou výhodou Facebook reklamy je to, že ju viete veľmi úzko zacieliť na ľudí, u ktorých je najpravdepodobnejšie, že sa budú zaujímať o to, čo ponúkate. To znamená, pokiaľ sú vaši zákazníci z Bratislavy, majú 25-29 rokov a zaujímajú sa o moderné umenie – reklamu môžete nastaviť tak, aby sa zobrazovala IBA takýmto ľuďom. Takto ušetríte kopec peňazí.

Urobte tieto 3 kroky a začnite už dnes

Začnite so svojou propagáciou už dnes. Do ďalšej časti tejto Facebook série si urobte domácu úlohu.

Domáca úloha:

  1. Pokiaľ ešte nemáte Facebook stránku, teraz si ju založte. Pokiaľ ju už máte, publikujte nový príspevok.

  2. Vyhľadajte Facebook skupiny, ktoré sú zamerané na váš druh umenia. Staňte sa členom a pridajte tam príspevok (fotografiu, video apod.) zobrazujúci vašu tvorbu alebo zdieľajte vlastnú Facebook stránku.

  3. Zatiaľ nepoužívaj Facebook reklamu, ale zamysli sa nad tým, ktorý z tvojich príspevkov na Facebook stránke (alebo budúcich príspevkov) si zaslúži reklamu.

O sérii Facebook marketing pre umelcov

Propagácia na Facebooku je veľmi obsiahla téma, ktorá vyžaduje veľa priestoru na vysvetlenie a pochopenie. Hoci si väčšina ľudí myslí, že o Facebooku vedia všetko potrebné (veď predsa ho každý deň používajú), zaručujem vám, že je tu veľa vecí, o ktorých ste možno ešte ani nepočuli – a potrebujete o nich vedieť, pokiaľ ho chcete na svoju propagáciu využívať na 100 %.

Za týmto účelom bude téma Facebook propagácie rozdelená na sériu článkov, ktoré budú na seba nadväzovať a každý diel sa bude podrobnejšie zaoberať jednou témou.

Pri vytváraní tejto série budem vychádzať z vlastnej skúsenosti a budem vám ukazovať praktické príklady pomocou mojej Facebook stránky Lucia Jurenková ART.

About Lucia Jurenková

Som umelkyňa a marketérka, preto som sa rozhodla spojiť moje dve záľuby a založiť stránku www.preumelcov.sk, ktorá poslúži ostatným umelcom ako návod na zviditeľnenie svojho umenia. S propagáciou mám dlhoročné skúsenosti, ktoré som získala prácou v digitálnej reklamnej agentúre a taktiež propagovaním vlastnej umeleckej značky Lucia Jurenková ART a umeleckého projektu Umením k zmene.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

000webhost logo